For enhver leverance fra AbeUnger gælder nedenstående salgs- og leveringsbetingelser.

Betingelserne gælder i de tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og AbeUnger.

 

Generelle oplysninger

AbeUnger forhandler bæreudstyr (slynger, vikler og bæreseler) til at bære en baby eller et mindre barn med samt andet udstyr til baby og forældre.

Selskabsform: IVS

CVR-nr.: 38586874

Adresse:

AbeUnger IVS

Øster alle 6

9530 Støvring

Danmark

Email: info@abeunger.dk

Telefon: +45 60 90 33 27

Telefontid: hverdage fra kl. 9 - 12

Bankforbindelse: Reg. Nr. 9070 Kontonr. 1627556108

Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, leveranceændringer fra vores leverandører samt forsinkelser og forhold, som AbeUnger ikke kan kontrollere.

Priser og betaling

I webshoppen www.abeunger.dk kan du bestille dine varer online og betale med VISA, Mastercard og via PayPal. Ved betaling med kreditkort, vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

AbeUnger krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Du kan også vælge at betale via bankoverførsel (se bankoplysninger under "generelle oplysninger"). Ved bankoverførsel regnes ordren først for gennemført når beløbet er overført til AbeUngers konto, dette skal ske senest 5 dage efter ordreafgivelsen, ellers annuleres købet. Påfør venligst ordrenr. og navn ved overførsel.

Alle priser på www.abeunger.dk er angivet inkl. moms. Undtagen er dog slyngevejledning, -kurser eller –workshops, da disse er momsfrie ydelser. Ved forsendelser til Norge fratrækkes momsen ved betalingen og på faktura.

 

Risikoen for varen

Risikoen for varer købt fra AbeUnger overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

 

Levering

Levering af lagervarer fra AbeUnger anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af lagervarer sker med PostNord eller med GLS, som postpakke med eller uden omdeling efter kundens valg. Mindre forsendelser kan også sendes som brev.

Der bruges så vidt som muligt genbrugsemballage til forsendelse.

AbeUnger efterstræber at ordrer af lagervarer bliver sendt same dag. Ordrer bliver kørt på posthuset om eftermiddagen og hentet på posthuset kl. 10 næste morgen. Leveringstid for lagervarer er 1-5 dage.

Norge:

Lagervare sendes med PostNord og kunden skal selv betale moms, fortoldningsgebyr (importgebyr) og evt. ekspeditionsgebyrer i Norge ved leveringen.

Vejledning og dokumentation

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra AbeUnger. Har du brug for en dansk oversættelse af brugsmanualen, kontakt os venlist per mail (info@abeunger.dk). Undtagen fra dette er dog brugsvejledninger til varer fra Fidella, her kan brugsvejledningen kun fås på originalsproget tysk. Køber kan ikke rette krav mod AbeUnger, at disse skal leveres på et andet sprog. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra AbeUngers side, er denne af vejledende art. Har du købt bæreudstyr eller vejledning hos AbeUnger kan du dog altid få hjælp og vejledning via mail (info@abeunger.dk) eller telefon (60 90 33 27).

 

Reklamation

Som forbruger har man 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Vi ønsker kun glade og tilfredse kunde og kan kun opfordre dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med de varer du har købt. 

Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke almindeligt slid, fejl og skader opstået som følge af forkert behandling eller dårlig vedligeholdelse.

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra AbeUnger, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidigt. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Det er en forudsatning, at du kan fremvise købskvitteringen på den vare du vil reklamere.

Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til AbeUnger, enten via kontaktformularen på www.abeunger.dk, via email (info@abeunger.dk) eller via telefon 60 90 33 27. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse som nævnt øverst under "generelle oplysninger". 

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav, eller til DAO pakkeshop. Vær opmærksom på, at du hæfter for varen indtil vi har modtaget den - vi hæfter ikke, hvis din pakke bliver hængt på vores dør og vi ikke opdager den eller den bliver taget af uvedkommende.

Vedr. Girasol vikler, ringslynger og bæreseler: Girasols tekstiler bliver håndvævet i Guatemala. Ujævnheder i vævningen, knækkede eller løse tråde og ujævnheder i farven etc. er almindelige og kan ikke reklameres.

 

Fortrydelsesret

Varer kan returneres for ombytning eller penge tilbage i 14 dage efter modtagelsen af varen.

Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette kun ske, såfremt varen returneres i ubrugt stand og mængde som da du modtog den. Du må gerne pakke varen ud og prøve dem lige som i en fysisk butik. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi.

Hvis du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for returfragten. Den ubrugte vare sendes eller afleveres til AbeUngers adresse som nævnt øverst.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav, eller til DAO pakkeshop. 

Når du fortryder købet, tilbagebetales købesummen til dig ved en tilbageoverførelse til din bank, så det er derfor vigtigt, at oplyse et kontonummer, hvortil pengene kan overføres. Pengene returneres, når returvaren er modtaget og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan udnyttes.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@abeunger.dk.

Forbehold

Vi tager forbehold for tydelige fejl i priser på varer og fragt på webshoppen samt hvordan billederne vises på netop din computer. Der kan være stor farveforskel alt efter dine skærmindstillinger.